HTML

Friss topikok

  • hildus2222: Attila, nagyon köszönjük a gyors beszámolót! Sajnos én sem lehettem ott, de már annyi kép, informá... (2011.11.18. 09:36) Jam Pub
  • Rebi82: Köszönet Attila, ezért a szépen megszerkesztett és tartalmilag információ gazdag írásért. Bármilye... (2011.09.30. 13:39) Szenes Iván emlékkoncert
  • padrienn: Andi! Csak annyit írnék: hát ez nem semmi! :) Amennyi km-t te megteszel... :) Na, látom, mostanába... (2011.09.20. 20:45) Flúgos futam Sóskúttól Dunaföldvárig
  • TéZsé: Dràga Monange!!! Nagyon koszonom, hogy ilyen szépen ossze foglaltad ezt a szép és valoban CRAZY n... (2011.08.08. 22:42) "Azért vannak a jóbarátok"

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2010.05.25. 00:04 padrienn

Csak fényképeztem

- Duplázás pünkösdvasárnap -

 

Ajka és Tihany, a két fellépés, ami ezen a szép vasárnapon volt Istvánnak, mindörökké emlékezetes marad számomra, csakúgy, mint az összes többi alkalom, amikor láthattam és hallhattam a mi kedvencünket. Írni és beszámolni csak a legnagyobb csodálat és elragadtatás hangján tudok róla. De ezennel kivételt teszek, és megpróbálom egy igazi, bár tényszerű tudósításban összefoglalni ezt a napos-felhős vasárnap délutánt (ahogyan azt annak idején megtanultam).

 

 

 Ajka messze van. Ez az első, amit megállapítok. Messze van Balassagyarmattól, de még Budapesttől is. (Persze a messze relatív, István is megteszi ma ugyanezt a távolságot, sőt…) A városba érkezvén gyorsan megtaláljuk a Fő teret, amely tele van emberekkel. A színpad üres, de előtte már gyülekezik a tömeg, akik a következő fellépőt, Tabáni Istvánt szeretnék látni, hallani. Találkozunk a kedves ismerősökkel, a hozzánk hasonló lelkes rajongókkal (olyan jó volt, hogy ismét találkozhattunk Veletek). Mindenki örül, a körülöttünk állók némelyike pedig csodálkozik rajtunk. (Hogy miért? Mert mintha ezer éve ismernénk egymást.) Gyorsan sikerül jó helyet találnunk, máris előkerülnek a fényképezőgépeink, és miközben csinálunk egymásról (szigorúan próbaképpen) néhány (jól sikerült) fotót, addigra megérkezik István is, Andorral. Néhány perc után kezdődik a fellépés, kedvencünket a színpadon tapsvihar és örömujjongás fogadja. Pillanatok alatt elhelyezi a kis kulacsát a megfelelő helyre, küzd egy kicsit a mikrofon zsinórjával, majd énekelni kezd: Ez majdnem szerelem volt…., majd sorban a többi dal, ezúttal a már megszokott sorrendben, változtatás nélkül. A dalok között beszélget a közönséggel, vidámkodik, táncolgat, és természetesen iszik, ahogy ez már lenni szokott. Kezet fog az első sorban állókkal, néhányan persze nem érik be ezzel, puszit is követelnek, és István azt sem zárja ki. :) Én közben rendületlenül fényképezem, ahogyan körülöttem még nagyon sokan. (Azt hiszem, ezúttal jó helyen állhattam, vagy a fényviszonyok kedveztek, esetleg tökéletes volt a csillagállás, de jó képeket sikerült készítenem róla, iwiwemen láthatóak.) Szemben állok Vele (persze Ő a színpadon), és kattogtatom a gépet gyors egymásutánban. Csakhogy egyszer minden véget ér, István búcsúzik az ajkai közönségtől. Kétszer is visszatapsot kap, azért a ráadás dal után még elénekli a Ments meg c. számát acapellában. Mindenki lelkesen ujjong, tapsol, István ismét s közönség szeretetétől övezve mehet le a színpadról. Egy kis pavilonban ad autogramot, amelyhez már lehetetlen odaférni, szabályszerűen tömeg veszi körül. De mindenki kap aláírást, aki szeretne, persze ezért sokat kell várakozni. (Én nem várakozom túl sokáig a tömegben, lévén, hogy ezt az autogram szerzési lehetőséget kihagyom.)

Némi búcsúzkodás, illetve egy kis koffein feltöltődés után indulunk, mondhatni, száguldunk tovább Tihanyba, ahogyan Istvánék is. Meg kell állapítanom, Tihany is messze van. A csodaszép Balaton-part környékén járunk, ezt a fellépést már annyira régóta vártam!

Na jó, most végleg feladom a tudósításról szőtt elképzelésemet, mert eddig csak zárójeleztem a hozzáfűznivalóimat a tényekhez, de Tabáni Istvánról és a Vele kapcsolatos eseményekről egyszerűen NEM TUDOK TÉNYSZERŰEN ÍRNI! Szóval lesz, ami lesz mostmár, de hogy tudósítás nem, az biztos.

Megérkezünk tehát Tihanyba. Már nem is az Akasztó-dombi helyszínt keressük, hanem a tömeget. Akik Rá várnak! Megtaláljuk persze, ennek így kellett lennie. A színpad előtti rész még csak most kezd benépesülni gyerekekkel. Gyerekekkel? Velük is, na meg gportálos-iwiwes-ninges rajongókkal. Talán már mondhatjuk inkább, netes rajongókkal, sőt leginkább úgy fogalmazhatunk, ismerősökkel. Esetleg néha még ismeretlen ismerősökkel, de ez mindig csak időleges. Szóval a színpad előtt a rajongók, a színpadon pedig a mi Csillagunk, akinek talán még a tihanyi visszhang is örömmel felel! Lelkesen fényképezek, ezúttal oldalról, ám itt sincs előttem senki és semmi, ami zavarná a képek készítését. A dalok sorrendje a pár órával ezelőttihez képest mit sem változik, de az itteni közönség is ugyanolyan lelkesedéssel hallgatja. Az utolsó számok éneklése közben István leül a színpad szélére, majd beszélget, kezet fog a köré gyülekező gyerekekkel. Ez olyan szép és megható mozzanata ennek a fellépésnek. És az is, amikor lent, a színpad előtt énekli megint csak mindenféle kíséret nélkül a Ments meg-et. Hatalmas tapssal búcsúztatja Őt a tihanyi közönség is. Aztán megrohamozzák autogramért, de sajnos Istvánéknak hosszú még az út. Fertőszentmiklóson lép fel még az éjszaka. Nehéz elindulniuk, de muszáj, így tovább utaznak a Balaton-partjáról a Fertő-tó partjára. Elbúcsúzunk egymástól a kedves ismerősökkel, még a mi utunk is hosszú hazáig.

Jó volt Veletek, egy újabb csodás, felejthetetlen délután! És jó volt Istvánnal, egy újabb feltöltődés a hangjával, a dalaival.

 

A tudósítás tehát nem jött össze, de talán az élményszerű beszámolót mindenki szívesebben olvassa, ugye?

 

padrienn

 

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tabaniistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr952029036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meda 2010.05.25. 06:52:46

Drága Adrim!:)
Mindegy minek "nevezed" az írásodat, nagyon-nagy örömmel olvastam.
Azért majd egyszer légyszi egy olyat is összehozni, ahol felsorolod a neveket, kikkel taliztál:D Szerintem egyre nehezebb lesz, csak saccoltam, de kb. 30 ismerős már biztosan volt nekem is, Neked is:) Nagyon-nagyon örültem a talinak és köszönöm a részletes, élethű "visszaemlékezésedet":)
Sok puszi: Edit

padrienn 2010.05.25. 08:30:16

Editem! Köszi! :)
Ráéreztél különben, mert direkt nincs névsorolvasás sem ebben, sem a "jelmezbemutatós" írásomban. A "Veletek" az MINDENKINEK szól, ahogyan a "kedves ismerősök" és az "ismeretlen ismerősök" is. Tehát: "Jó volt VELETEK, egy újabb csodás, felejthetetlen délután!" Legyen még jó sok ilyen és hasonló, és legyünk ott minél többen!
(Már csak idő kérdése egy ilyen névsorolós "iromány"...)
Adri

matesa 2010.05.25. 18:00:52

Adrikám, tudom ezt csak azért írtad, hogy vérezzen a szivem....igen! vérzik:):)
de legközelebb ha cigánygyerekek potyognak akkor is megyek......!!!!

puszi

zelizine 2010.05.25. 18:08:50

Adri köszönöm, örömmel olvastam az élménybeszámolódat.
Bár én is ott lehettem volna!!!!!
Most már nekem is lépnem kell Istvánozás ügyben ez így nem mehet tovább!!!!!!!!!
Puszi:Erzsi

Monique0201 2010.05.25. 20:35:24

Kedves Adri!
Köszi szépen az élménybeszámolós tudósításodat! Az ismerősök száma pedig egyre csak gyűlik és majd képzeld el azt a "jövőbeni" riportot Istvánnal, amikor Ő is arról számol be, hogy szinte minden koncerten megismeri már a kedves közönségének jó néhány "törzstagját".:)

Szondyka 2010.05.25. 21:49:38

Drága Adri! Egyik írásod jobb, mint a másik! Nagyon ügyes vagy!

Örülök nagyon, hogy sikerült ismét találkoznunk (mindenkivel, természetesen)!
Egyedül az előttünk ágaskodó gyerekterelő "néni" nem annyira pozitív emlék, de már el is felejtettem! :) Edit, szerintem Te tudod, kiről beszélek! Sajnos pár képemről sem sikerült mellőznöm! :D
Köszönet a szép szavakért, Adri! :)

Szondyka 2010.05.25. 21:58:10

U.i.: Nem gondoltam, hogy valaha is 2-re növekszik az "egy napra jutó István-koncert"-ek száma számomra is. :) Csodás élmény volt! :)

Kovács Melinda (Linda) 2010.05.25. 23:04:00

Drága Adrikám !
Levetted a vállamról a beszámolóírás "terhét". Mit is írhatnék még utánad? Hiszen én csak az ajkai koncerten tudtam részt venni; Ti pedig tovább kísértétek Istvánunkat. Helyettem is írtál; az én érzéseimet is. Fantasztikus volt a koncert; nagyon jól éreztem magam Veletek; bár többet lehettünk volna együtt. De majd bepótoljuk. Hol is ?

TéZsé 2010.05.26. 21:03:07

Ardikam:)
Személy szerint én nem is szeretem a tényszeru Tudositasokat....
Azokat hagyjuk meg a Fokusz riportereinek:)
Csodàlom iràsaid... és szorgalmad... Puszillak TZS
süti beállítások módosítása